Касовий апарат заблоковано – що треба знати
Часто виникає ситуація, коли РРО заблокований. Це може бути пов’язано з двома моментами – Ви не зняли Z-звіт на протязі 24 годин, або була відсутня передача даних на сервер податкової в період 72 годин. Обидва ці блокування регламентуються законом України про використання РРО, тому вважати даний випадок поломкою РРО неправильно. В більшості випадків, як показує практика, в цьому є велика доля вини оператора-касира, але і технічні питання також не варто відкидати від уваги. І так, давайте спробуємо розібратись.
Блокування 24 години – це не зроблений вчасно Z – звіт!
Якщо касовий апарат чи фіскальний реєстратор, при спробі зробити фіскальну функцію (пробиття чеку, внесення-вилучення грошей, зняття Z-звіту) виводить на індикатор “помилка, перевищено тривалість зміни” чи “помилка, тривалість зміни 24”, то ви можете із стовідсотковою гарантією бути впевнені, що елементарно не був знятий вчасно Z-звіт. Прикладів немало, і всі вони зводяться до одного – ввечері, в рутині забули зняти Z-звіт. Ну або при цілодобовому режимі роботи, між “вчорашнім” і “сьогоднішнім” Z-звітом пройшло більше 24 годин. Вихід в даній ситуації один – ЗНЯТИ Z-ЗВІТ. При цьому зробити вилучення грошей не вдасться, вся виручка перейде на наступну зміну. А це порушення п.11 “Положення НБУ про ведення касових операцій в національній валюті в Україні”, що може понести за собою адміністративні штрафні санкції.
Блокування 72 години – відсутність зв’язку з сервером ДФС на протязі 3 діб!
Цей випадок набагато різноманітніший. Основна причина – відсутність інтернету чи неправильні налаштування з’єднання як в РРО, так і зі сторони маршрутизатора. При використанні мобільного інтернету потрібно перевірити настройки GSM оператора – Київстар, Life, МТС мають свої точки входу, так звані APN. Також можуть бути профілактичні роботи в радіусі дії передачі мобільного сигналу. В цьому випадку краще перестрахуватись і використовувати 2 сім карти, так як більшість касових апаратів технічно дозволять це робити. При використанні провідного інтернет зв’язку, в першу чергу треба звертати увагу на роз’єм в РРО, куди вставляється кабель LAN. На цьому роз’ємі є 2 світлодіоди – оранжевий і зелений. Вони повинні моргати асинхронно. Також можна перевірити зв’язок, просто підключивши до даного кабелю ноутбук.
Як зняти блокування 72 години?
Практично в усіх сучасних касових апаратів є функція примусової передачі даних на сервер ДФС. Кожен виробник реалізував це по різному, наприклад в касових апаратах сімейства Екселліо потрібно в режимі реєстрації затиснути і потримати клавішу “0” до появи меню. Потім вибрати стрілкою пункт “Відправити негайно” і натиснути клавішу “Оплата”. В касових апаратів Юнісістем – просто потрібно набрати послідовно комбінацію клавіш – 272 “ПС”. Більш детально Ви можете дізнатись у спеціаліста, котрий виконує обслуговування касового апарата в нашому ЦСО.
Ми готові допомогти!
Центр Сервісного Обслуговування “Інтелект Ужгород” – сучасна, динамічно зростаюча компанія, яка допомагає вам і вашому бізнесу. Ми цінимо час, тому готові взяти на себе всі нюанси в обслуговування РРО і надати кваліфіковані послуги в сфері фіскальної техніки.